2009-03-15

Google Blogger klarade inte av att hantera domänen

Google Blogger.com har lyckats i min erfarenhet fullständigt unikt göra helt fel kring domänen för bloggen. Ett fel jag någonsin inte sett med dem tidigare och ett fel Blogger.com borde ha detekterat automatiskt givet att alla komponenter utan aktören de köper domänen ifrån kontrolleras av Google. Att ha detekterat det specifika problem är fullständigt trivialt. Jag är mycket förvånad.

Förövrigt för bloggen hade vi andra underliga problem med Google dokumenterade här:

Där dokumenterade jag ett fall av att Google Translate ändrar betydelsen av en bloggpostning här genom att göra en felaktig översättning av ett ord. Dessutom satte Google Translate felaktigt stora bokstäver på ordet.

Nu tror jag inte det felet har någon koppling till problemet med domänen här. Dessutom utgårjag från att Google har mycket strikt policy för att hindra den här typen av problem i de fall där de häror från defekta medarbetare snarare än problem som initialt är externa och där det istället bara kvalitetskontroll som falerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar